Op een regenachtige novembermiddag werden de vrijwilligers van de KBO BE hartverwarmend door het bestuur in het spreekwoordelijke zonnetje gezet.
Leo had een mooie toespraak voorbereid met behulp van Artificial Intelligence, maar ging al snel over op zijn eigen veel persoonlijker verhaal. Toch leuk dat wij oudjes op deze manier op de hoogte blijven van de nieuwste digitale ontwikkelingen.

De dames en heren vrijwilligers die na enkele of zeer vele jaren hun kbo werkzaamheden beëindigden, kregen respectievelijk een bos bloemen of een fles wijn als bedankje. Dat zijn: Ko Rijnen, Jos Kouwenberg, Rosemarie Smarius, Lily Panis, Hans Ijzer, Toos Hermsen, Hans van Oostrum en Henk van de Ven. Aan onze tafel kwam daarop een discussie op gang over een alternatief voor dit gendergerelateerde geschenk, maar daar kwamen wij niet uit.

Ook de inwendige mens werd niet vergeten: een lekker gebakje bij de koffie, een zeer uitgebreid buffet en drank in overvloed! We voelden ons echt op zijn Brabants in de watten gelegd. Dank daarvoor aan ons bestuur en in het bijzonder de penningmeester!

Rest nog de opmerking dat dit soort bijeenkomsten naast het verwennende aspect, ook nuttig zijn met betrekking tot contacten tussen de vrijwilligers onderling. Er ontstaat meer begrip voor elkaar en bepaalde procedures worden gemakkelijker nog eens tegen het licht gehouden. Een belangrijk extra argument om deze jaarlijkse bijeenkomst erin te houden!