KBO Berkel-Enschot organiseert voor haar leden jaarlijks in de tweede helft van augustus een busreis. De werkgroep die dit organiseert slaagt er jaarlijks weer in om een interessante bestemming te vinden. En de busreis is altijd inclusief koffie/thee met gebak, een lunch en een driegangendiner!

Ongeveer 150 tot 180 leden en gastleden nemen hieraan deel. Het is jaarlijks weer een feest van ontmoeting! Velen die zelf wat moeilijker op pad gaan vinden hierin grote voldoening. Maar ook degenen die nog wel zelfstandig kunnen reizen vinden het heel plezierig om mee te gaan: je ziet wat meer door de toelichting van de gidsen, het contact met medeleden geeft je inspiratie of het leidt tot meer duurzame contacten.

De afgelopen jaren ging de busreis naar Urk (2019), Hoek van Holland/Rotterdam (2021), Floriade Almere (2022) en Boerenbondsmuseum Gemert (2022).

Aan de busreis kan uitsluitend door leden en gastleden van KBO Berkel-Enschot worden deelgenomen. Immers een gedeelte van de kosten betaalt KBO Berkel-Enschot zodat de deelnemers meestal tegen een zeer acceptabel tarief aan deze reis kunnen deelnemen, inclusief lunch en diner!