Onze missie

De KBO stelt zich ten doel de belangen van de ouderen in Berkel-Enschot te behartigen en meer speciaal de belangen van de eigen leden. De KBO tracht dat te bereiken door met plaatselijke en regionale instellingen te overleggen voor het behouden en verbeteren van de voorzieningen voor ouderen. Dit overleg vindt plaats op het terrein van wonen, inkomen, gezondheid, zorg, vorming en scholing, mobiliteit, veiligheid, welzijn enz.

Daarnaast organiseert de KBO een groot aantal activiteiten voor zijn leden om zich te kunnen ontspannen, elkaar te kunnen ontmoeten, te genieten van kunst en cultuur, zich bij te scholen, te fietsen en te wandelen enz. enz. Daarvoor wordt ook samengewerkt met de Stichting Welzijn Ouderen, het Zorgcentrum Torentjeshoef, de Dorpsraad en de Stichting Vitaal UBÉ.

Onze missie is uitgewerkt in het beleidsplan 2020-2025.