Een van de diensten van ContourdeTwern is de OPSTAPbus voor 65plussers uit Tilburg, Berkel-Enschot en Udenhout.

Aan de bus is een gevarieerd activiteitenprogramma gekoppeld. Alleen op woensdag maken we boodschappenritten. Op alle andere dagen trekken we er samen op uit om leuke, bijzondere en mooie dingen te ondernemen.

De uitjes variëren van een lunch of diner, een bezoek aan een museum, dierenpark of tuincentrum tot een toeristische rit naar de duinen of het strand. Onze ervaring leert dat er in een ongedwongen sfeer al snel vele vriendschappen ontstaan. De bus biedt uitstekende mogelijkheden om contact te maken met anderen.

Mee naar een activiteit?

Dagelijks halen de vrijwilligers 14 zelfstandig wonende 65-plussers (eventueel met rollator) thuis op, voor een uitstapje of een boodschappenrit. Zij beschikken over 2 busjes die bemand worden door 2 vrijwilligers per bus (een chauffeur en een begeleider/-ster). De organisatie van de OPSTAPbus wordt gedaan door vrijwilligers die samen zorg dragen voor de dagelijkse ritten. Zij plannen voor elke dag per bus een rit: 6 dagen per week een uitstapje en 1 dag (op woensdag) een boodschappenrit. Per rit is wel een bijdrage verschuldigd.

De Opstapbus is laagdrempelig: geïnteresseerden kunnen zich inschrijven, zonder indicatie. Indien u gebruik maakt van de Meedoenregeling, kunt u deze ook voor de bus inzetten

Belangstelling?

Inschrijven kan telefonisch op maandag-, dinsdag- en donderdagochtend tussen 09.00 en 12.00 uur via het Servicebureau (013) 572 83 89 of per e-mail opstapbus@contourdetwern.nl

Cadeaubonnen

Wilt u een 65-plusser verrassen met een gezellig uitje? Koop een cadeaubon voor een ritje met de OPSTAPbus! Cadeaubonnen zijn te bestellen via het servicebureau van de Opstapbus.

programmaboekje juli 2024        (Klik hier)

programmaboekje augustus 2024       (Klik hier)