Stichting Hulpcentrale UBE is in 2003 opgericht met als doel hulp te bieden bij het oplossen van kleine dagelijkse problemen.

Elke inwoner van Berkel-Enschot, Udenhout en Biezenmortel kan, ongeacht leeftijd, een beroep doen op de Hulpcentrale voor incidentele hulp. Denk daarbij bij voorbeeld aan :
-vervoer van en naar ziekenhuis, huisarts, fysiotherapeut enz.
-kleine karweitjes rondom huis
-boodschappen doen als u voor korte tijd immobiel bent
-advies en verwijzing.

U kunt ons op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur bereiken op 013 50 30 919. Dit nummer vindt u ook onder het kopje “Welzijn” in De Schakel.

Onze telefoonwacht bespreekt met u wat de mogelijkheden zijn, en als wij u kunnen helpen schakelt zij een van onze vrijwilligers in. Die neemt vervolgens met u contact op om de afspraak verder te regelen. Voor vervoer binnen onze dorpen betaalt u de vrijwilliger € 3,50, daarbuiten (b.v. Tilburg) € 7,50 plus parkeerkosten.

Twijfelt u of we u van dienst kunnen zijn, bel altijd even, want mocht uw hulpvraag buiten ons bereik liggen, dan kunnen we u altijd doorverwijzen naar een andere instantie.

We kunnen al jaren rekenen op een schare trouwe vrijwilligers, waar we heel erg dankbaar voor zijn. Maar we willen ons team graag uitbreiden en doen daarom een beroep op u: hebt u wat tijd over, of beschikt u over een auto, of bent u een handige klusser, of wilt u ons telefoonteam komen versterken, dan verwelkomen we u graag!
Via bovenstaand telefoonnummer kunt u zich aanmelden